Oczyszczanie twarzy- mydło dziegciowe

mydło, oczyszczanie, skóra, goździki

Oczyszczanie to najważniejszy element naszej codziennej pielęgnacji twarzy. Aby utrzymać ją w dobrym stanie należy wyjątkowo przyłożyć się do demakijażu i oczyszczania twarzy ze wszelkich zanieczyszczeń i nadmiaru sebum. Nie wolno zapominać o myciu buzi również rano, przez noc również gromadzą się na niej zanieczyszczenia czy pot.

Jakiś czas temu znalazłam post na forum dotyczący mydła dziegciowego. Autorka opisywała je jako naprawę tani, ale skuteczny produkt do oczyszczania cery. Cena była śmiesznie niska, więc postanowiłam wypróbować, choć uważałam, że nie powinno się myć twarzy mydłem. Moje zdanie diametralnie się zmieniło i teraz nie wyobrażam sobie mojej codziennej pielęgnacji bez mydła dziegciowego. Starałam się szukać zwykłego mydła, beż żadnych dodatków- ale nie udało się i tak oto trafiłam na cudowny produkt marki Vis Plantis. Jest to mydełko z dodatkiem oliwy z oliwek przeznaczone do mycia skóry twarzy i ciała z problemami.

Mydło dziegciowe to produkt o dość specyficznym zapachu. Na początku uważałam go za mocny i dosyć nieprzyjemny, ale chyba przyzwyczaiłam się do niego na tyle, że teraz bardzo go lubię. Jest to mocny zapach, bardzo kojarzy mi się z zapachem maści ichtiolowej, ale jest o wiele mocniejszy. Czuć go w całej łazience, zwłaszcza wtedy, gdy zostawimy mydło w mydelniczce na wierzchu. Wraz z zużywaniem się produktu, staje się on mniej wyczuwalny.

Mydło ma ciemnobrązowy kolor, co widać na zdjęciach i dobrze się pieni. Przy używaniu go tylko do mycia twarzy wystarczy nam spokojnie na kilka miesięcy. Jeżeli chodzi o jego działanie to ma tylko jedną wadę. Wysusza skórę twarzy, więc nie obejdzie się bez toniku i kremu nawilżającego. Nie jest to jakimś dużym problemem, bo nie jest to duże wysuszenie. Polecam stosować je wieczorem, wtedy kiedy mamy czas aby zaaplikować krem.

mydło, oczyszczanie, mycie, twarz, skóra, goździki


Mydło oczyszcza skórę naprawdę dobrze. Jest to moje trzecie opakowanie z rzędu, staram się zawsze mieć je przy sobie, bo wiem, że nic tak dobrze nie działa na moją skórę. Czasem robię sobie od niego przerwy, kiedy mam ochotę przetestować coś innego ale zawsze wracam.

Jeżeli chodzi o cenę czy dostępność to naprawdę duży plus. Cena takiego mydełka waha się w granicach od 3 do 5 złotych, więc to naprawdę niewiele. Znajdziemy go w większości drogerii, jak i w osiedlowych sklepikach zielarskich. Myślę, że jak na taką cenę to warto się skusić i przetestować je na własnej skórze. Jeżeli nie sprawdzi się do mycia twarzy to można je wykorzystać do mycia rąk czy ciała i nic się nie zmarnuje.

Jest to zdecydowanie mój ulubieniec i polecam mydełko każdemu kto mierzy się z problemami skórnymi, jak i szuka dobrego produktu do mycia twarzy. Z racji tego, że jest to produkt dobrze oczyszczający nie jestem pewna, czy nadaje się do stosowania rano i wieczorem. Mam wrażenie, że lepiej działa kiedy stosuje się je tylko raz dziennie- wieczorem. Jestem w trakcie szukania dobrego produktu do stosowania rano, obecnie stosuje mydło salicylowe tej samej firmy. Jeżeli szukacie tanich, a dobrych kosmetyków to koniecznie wypróbujcie to mydełko.

A wy macie jakieś sprawdzone produkty do oczyszczania twarzy? Chętnie je wypróbuje :)

Komentarze

  1. Ja raczej nie korzystam z mydeł do czyszczenia twarzy, ale muszę kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda, powinniśmy pamiętać o oczyszczaniu naszej twarzy. Jednak nie każdy o tym pamięta. Ja już od kilku lat myję twarz mydłem i jestem zadowolona.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Też unikałam mycia twarzy mydłem, ale zaciekawiłaś mnie, dodatkowo zachęcająca cena, myślę, że wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o czyszczenie twarzy, do tej pory z mydeł używałam siarkowego i z Aleppo. Aktualnie decyduję się na płyny micelarne. Lubię ich używać w ciepłe miesiące :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam emulsję micelarną z firmy Cetaphil, oraz toniki z Evree. To mydło wygląda ciekawie.
    pozdrawiam, MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie wypróbuję to mydło, bo szukam czegoś nowego. Aktualnie myję twarz olejem kokosowym i szarym mydłem, i jako tako jestem zadowolona.
    Pozdrawiam!
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja używam teraz jakiegoś węglowego mazidła do geby z Bielendy i marzę tylko, aby je juz zużyć. Okropne jest, ale ze szczoteczką do mycia buzi daje radę :) A o tym mydle nie słyszałam, Chyba się skuszę i przetestuję.
    Buziaki! x
    https://coachingowe-prdlnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz spotykam się z takim mydłem. Za tak niską cenę z pewnością kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze mam wrażenie że po mydle moja skóra jest bardzo sucha. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie będę kłamać, od zawsze mam uprzedzenia co do oczyszczania twarzy mydłem...
    Twój post bardzo mnie zaciekawił, chciałabym przetestować te mydełko osobiście, może akurat spełniło by moje oczekiwania :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. To prawda, że pielęgnacja twarzy to bardzo ważna czynność, a tak często o niej zapominamy! Mydełka nigdy wcześniej nie używałam:)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzadko korzystam z mydła do oczyszczenia twarzy, ale ten produkt naprawdę mnie zaciekawił :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam o tym mydle ale wart uwagi ciekawy wpis należy pamiętać o oczyszczaniu to ważne pozdrawiam cieplutko A.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurcze, takie mydełka zawsze odstraszały mnie faktem, że moja skóra może się przez nie strasznie wysuszać. Zamiast nich korzystałem (w zasadzie nadal korzystam) z maseczek, kremów czy balsamów, jednak muszę kiedyś ich spróbować. Tym bardziej, iż aktualnie moja cera to istny dramat i prawdopodobnie skończy się na dermatologu. Pozdrawiam i zapraszam, neygrand.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Great post dear!You have a nice blog.
    I follow you can you follow me back?
    I will appreciate that so much.
    www.guzelvekulturlu.com
    Kisses

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz