Zdrowe nawyki, które sprawią, że będziesz szczęśliwsza

Zdrowe nawyki, które sprawią, że będziesz szczęśliwsza

Ostatnio miałam naprawdę dużo na głowie. Minęła połowa semestru i nadszedł czas zaliczeń na mojej uczelni. Ale to na szczęście już za mną. Teraz już tylko prosta droga do sesji. Przychodzę do was z garścią pomysłów na nieco zdrowsze życie, które sama stosuje i świetnie się u mnie sprawdzają :)

Picie dużej ilości wody 

woda, szklanka wody, cytryna

Może to nieco oklepane i poruszane za każdym razem, ale picie odpowiedniej ilości wody naprawdę korzystnie wpływa na nasze ciało. Wiem, że nie dla każdego jest to takie proste, bo sama miałam duży problem, aby wypijać tyle wody ile potrzebował mój organizm. Staram się wypijać szklankę wody z cytryną lub bez, każdego ranka zaraz bo przebudzeniu. W ciągu dnia zawsze mam przy sobie butelkę wody, co ułatwia mi sprawę, bo zdarza się, że sięgam po nią zupełnie nieświadomie.

Z tego miejsca zachęcam was do zakupu metalowej lub plastikowej butelki wielokrotnego użytku, co korzystnie wpływa na ilość śmieci w naszym środowisku. Musimy dbać o naszą planetę.

Porządek



komputer, laptop, praca, przestrzeń, biurko

Pierwsze co robię po obudzeniu się to ścielenie łóżka. W moim pokoju robi się od razu więcej miejsca i przestrzeni. I jest jakoś tak przyjemniej. Jeżeli przed wyjściem nie mam czasu na ogarnięcie mieszkania to robię to od razu po powrocie. Miejsce ubrań jest w szafie, a brudnych naczyń w zmywarce. I tego się trzymam. Strasznie nie lubię kiedy rzeczy leżą na wierzchu, a nie na swoich miejscach. Czasami wystarczy tylko odłożyć książkę na półkę, odnieść kosmetyki do łazienki i wyrzucić pustą butelkę po wodzie do kosza i od razu jest czyściej. Poza tym dużo łatwiej jest się skupić i pracować w czystym pomieszczeniu, nic nas wtedy nie będzie rozpraszać.

Odpowiednia ilość snu i wczesne wstawanie

kobieta, łóżko

Zdaje sobie sprawę, że te rzeczy nie są takie łatwe do połączenia. Czasami nadmiar obowiązków nie pozwala nam na przeznaczenie na sen odpowiedniej liczby godzin. Doskonale wiedzą o tym studenci w czasie sesji, ale nie tylko. W życiu nie zdarzyło mi się nigdy zarwać nocki na naukę czy prace, ale wiem, że wiele osób robi to notorycznie. Raz na jakiś czas taka sytuacja jest do przeżycia, ale na dłuższą metę się to nie sprawdzi. Nasze ciało potrzebuje odpoczynku i jeżeli go nie dostanie, odbije się to na całym naszym następnym dniu. Bardzo ważne jest planowanie czasu, co pozwoli na uniknięcie takich sytuacji.

Z wczesnym wstawaniem mogą mieć problem osoby, które pracują do późna. Nie chodzi mi tu o zrywanie się z łóżka wraz z wschodem słońca, ale o nie marnowanie czasu na spanie. Wiadomo, że kiedy mamy dzień wolny czy jesteśmy na wakacjach pozostanie w łóżku jest nawet wskazane. Sama uwielbiam się relaksować, spędzając leniwy poranek w ciepłej pościeli. Ale kiedy wstaniemy rano, będziemy mieli naprawdę dużo czasu na obowiązki i zostanie go też więcej na przyjemności. 


Czytanie przed snem

łóżko, książka, czytanie

Przyznać się! Kiedy ostatnio przeczytaliście jakąś książkę? Wiem, że dużo ludzi nie czyta książek w ogóle. W dobie seriali i filmów, naprawdę ciężko jest wybierać. Całe dnie spędzamy przed telefonami i komputerami, więc wieczorem pozwólmy naszym oczom nieco odpocząć od elektroniki i weźmy do ręki książkę. Pamiętamy o odpowiednim oświetleniu, żeby to rozwiązanie nie okazało się jeszcze gorsze niż wpatrywanie się w świecące ekrany. Jeżeli dojeżdżacie do pracy czy szkoły, czytanie w drodze pozwoli wam na dobre wykorzystanie czasu.

Więcej dobra, mniej zła

napis, mur, ulica, sztuka

Miałam problem z odpowiednim zatytułowaniem tego nawyku. Chodzi mi tutaj głownie o relacje z innymi ludźmi. Złość, nienawiść i kłótnie są w stanie każdemu popsuć nawet najbardziej udany dzień, a to wszystko nie jest tego warte. Jeżeli ktoś powie mi coś miłego, czy uśmiechnie się do mnie obca osoba to naprawdę jest mi przyjemniej. Ludzie mają tendencje do oceniania i krytykowania wyglądu czy zachowania innych ludzi. Każdy z nas powinien zająć się sobą, bo takie nakręcanie się i mówienie niemiłych rzeczy o innych nie jest nikomu do szczęścia potrzebne. Starajmy się każdego dnia walczyć z pokusą oceniania innych i skupmy się na pozytywnych aspektach życia w społeczeństwie.

Wymienienie rzeczy za które jesteśmy wdzięczni

podziękowanie, wdzięczność

Taki zabieg naprawdę pomoże nam docenić to co mamy. Wieczorem przed snem wymieniam sobie w myślach rzeczy, za które jestem wdzięczna i w ten sposób przypominam sobie wszystko, co spotkało mnie danego dnia. To pokazuje mi jak wiele mam.


A Wy macie jakieś swoje nawyki, które pomagają wam być szczęśliwymi ludźmi?




Komentarze

  1. Rewelacyjny post!
    Pozdrawiam Eva

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł kochana! Zgadzam się ze wszystkim i to robię oprócz wczesnego wstawania haha. Ale bardzo ważne jest dbanie o zdrowie i porządek w głowie i do około nas. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post :) Zgadzam się ze wszystkimi punktami. Robię wszystko oprócz wymieniania rzeczy, za które jestem wdzięczna, więc chyba powinnam zacząć to robić.
    Pozdrawiam ciepło!
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak te nawyki bardzo dużo dają, ja ostatnio piję bardzo dużo wody :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Inspirująca lista :) Wczesne wstawanie jest świetne, ostatnio budzę się wcześniej i nie marnuję dnia ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak, mam sporo takich nawyków :)
    Pozytywne podejście do życia również jest w stanie mnie uszczęśliwić.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Porządek i wczesne wstawanie jeszcze przebrnę, ale reszta raczej nie dla mnie ;p

    Pozdrawiam i zapraszam na Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zawsze w moim pokoju staram utrzymywać porządek, ale np. do picia wody nie mogę się przyzwyczaić. :\
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. Co do picia wody, to ja akurat nie jestem tego mega zwolenniczką, gdy piłam więcej aby wyrobić sobie dobry nawyk, wszystko wypłukałam z organizmu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja akurat nienawidzę sprzątać, ale łóżko co rano ściele- wtedy czuje się tak dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam czytać przed snem i pić wodę z cytryną lub pić ziołową herbatę! Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie te warunki spełniam ❤️ I rzeczywiście czuje się szczeliwa! Świetny post 😘

    OdpowiedzUsuń
  15. Woda z cytryną najlepsza <3 Co do spania... po prostu UWIELBIAM! Ale jak mam rano wstać - dramat. Fajny post, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny post i ciekawe porady :-) czytanie przed snem uwielbiam ❤

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja z czytaniem przed snem mam tak, że po parunastu minutach oczy mi się same zamykają i nie mogę się skupić na książce. Mimo tego, uwielbiam tą formę odpoczynku.
    pozdrawiam, MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nie czytam przed snem, bo moje oczy same wtedy się męczą i nie do końca pamiętam co czytam.


    Blog youtube

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajna lista :) Każdy powinien się jej trzymać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne rady bardzo pomocne! :)
    MELA BLOG

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz