Co robić wiosną?


Cześć! Pisze do Was w tą piękną, słoneczną sobotę. Pogoda za oknem jest cudowna i już kombinuje, gdzie by tu się wybrać na spacer. Nie jest jakoś strasznie ciepło, ale to słońce robi robotę :) Wiosna to magiczny czas, a przynajmniej dla mnie. W końcu wychodzi słońce i na dworze robi się naprawdę przyjemnie. Aż ma się ochotę wyjść z domu. Od razu mam lepszy humor :)

Mam dla Was kilka propozycji, które warto wypróbować właśnie wiosną.

1. Wyhodować kiełki

W hodowaniu kiełków nie ma nic trudnego. Każdy świetnie sobie z tym poradzi, a dodatkowo nie wymaga to żadnego specjalistycznego sprzętu. Najpierw musimy zakupić jakieś nasiona kiełków, a dostaniemy je niemalże wszędzie. Możemy wybierać spośród wielu rodzai i dopasować je do naszych potrzeb. Ja kupiłam gotową mieszankę, w której było kilka rodzai i byłam bardzo zadowolona :)
Do hodowania potrzebujemy: 
- nasiona kiełków
- słoik (najlepiej litrowy)
- gaza (do kupienia w każdej aptece)
- gumka recepturka

1. Namaczanie kiełków
Najlepiej zrobić to na noc. Do słoika wsypujemy kiełki i zalewamy je wodą (przegotowaną lub przefiltrowaną) i zostawiamy nasze kiełki na minimum 8 godzin. Szczegółowe informacje powinny był na opakowaniu.
2. Kolejne kroki
Rano należy odlać wodę i przepłukać kiełki pod bieżącą wodą. Na wierzch słoika zakładamy gazę i nakładamy na nią gumkę recepturkę. Od teraz każdego dnia należy płukać kiełki pod bieżącą wodą minimum 3 razy dziennie (im więcej tym lepiej). Słoik odstawiamy w ciepłe miejsce, do góry nogami, tak aby woda mogła swobodnie wypływać. Ja wstawiłam słoik do garnka, tak aby był pod kątem. Do tego nada się każda miska, czy inne tego typu naczynie.

Kiełki to tanie źródło witamin, więc uważam, że na wiosnę warto sobie je wyhodować. 

2. Wolontariat TPN


Odbycie wolontariatu w Tatrach to naprawdę świetna przygoda. Miałam przyjemność wziąć w nim 
udział w zeszłe wakacje i wspominam ten czas bardzo dobrze. Moje zadanie polegało na sprzątaniu szlaków turystycznych, ale to historia na inny wpis. Nawet nie wyobrażacie sobie jak dużo śmieci ludzie zostawiają każdego dnia w górach. Dokładny opis akcji znajdziecie na stronie: http://tpn.pl/wspieraj/wolontariat a bieżące zadania znajdują się tutaj: http://tpn.pl/wolontariat/zadania 

Podczas wolontariatu mamy zapewniony nocleg, darmowe dojazdy do centrum Zakopanego oraz legitymacje wolontariusza, która uprawnia nas do bezpłatnego wejścia na teren Parku Narodowego do końca roku. Po odbytym wolontariacie mamy możliwość otrzymania zaświadczenia, które jest bardzo mile widziane w rożnych instytucjach. Widziałam wolne miejsca na zadania na majówkę, więc radze się śpieszyć!

3. Wybrać się na wycieczkę rowerową

To może brzmieć banalnie, ale nie pamiętam kiedy ostatnio jeździłam na rowerze. Wieki temu! Na rowerze możemy zobaczyć więcej, bo tempo naszego poruszania jest szybsze. Możemy wybrać się zarówno na krótką jak i dłuższą przejażdżkę. Ciekawych tras rowerowych można poszukać w internecie, jest ich pełno. A taki aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu to doskonały sposób na dotlenienie organizmu. 

4. Spróbować czegoś nowego

To dla każdego może być coś innego. Warto zastanowić się na co zawsze mieliśmy ochotę, ale jakoś nigdy nie było czasu czy okazji. Ja osobiście planuje wyskoczyć na lody i zamówić smak, którzy wszyscy wychwalają, a ja jakoś zawsze bałam się go spróbować. Mówię to o lodach o smaku solonego karmelu. Zawsze chciałam też spróbować jakieś fajnego, egzotycznego jedzenia i teraz sobie nie odpuszczę!

5. Pójść do fryzjera


Wiosna to okres, kiedy każdy powinien znaleźć trochę czasu dla siebie. Warto odświeżyć swoją fryzurę, choćby zwykłym podcięciem końcówek. Włosy od razu będą wyglądały na zdrowsze, a i my poczujemy się lepiej mając mięciutkie i nierozdwojone końcówki. Można również pójść o krok dalej i zaszaleć. To tylko włosy, na pewno odrosną :)

Komentarze

  1. Za mną chodzi od dłuższego czasu ta wycieczka rowerowa, trzeba wkoncu znaleźć chwile na aktywny odpoczynek.
    Obserwuje i pozdrawiam cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń
  2. wycieczki rowerowe uwielbiam tak samo jak kiełki :) a loda bym chętnie zjadła :D chodzi za mną od tygodnia i chyba wreszcie kupię sobie pudełko moich ulubionych truskawkowych :)
    pozdrawiam

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiosna to czas na odkrywanie i poznawanie otaczającego nas świata! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba skuszę się na wyhodowanie tych kiełków ;) Super blog. Serdecznie pozdrawiam i zapraszam - nowy post o kosmetykach Buna 💚 www.aliviastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już swoje kiełki wyhodowałam ☺️ Zapraszam tez do siebie thinafix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Na wiosnę mam wiele planów, ale najpierw musze wyzdrowieć. Zawsze, jak robi się odrobinę cieplej to łapię jakieś choróbsko :/ na szczęście już czuję się lepiej i mam nadzieję, że słońce nie zniknie i zdążę się jeszcze nim nacieszyć :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Wycieczka rowerowa to coś dla mnie! ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wycieczki rowerowe i już nie mogę się doczekać kiedy wyciągnę mój rower :)

    zarumienionaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne propozycje - ja posadziłam paprykę i miętę (może nie kiełki, ale tez dobrze) :) Alemysle ze pójście do fryzjera to tez fajna sprawa - wiosna i nowa fryzura ! :)

    Moszovska-blog.blogapot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy post. Nie wiedziałam, że jest taki wolontariat :o Ale super!
    Pojechałabym sobie teraz gdzieś rowerem *_*
    Pozdrawiam :)
    https://lucy--chan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wpis :)
    blaack-pearl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Great post dear ♥

    janalukic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Co do kiełków to nie chciałoby mi się ich płukać tyle razy, ale na wycieczkę rowerową jestem chętna zawsze ;p


    Zapraszam!
    Będzie mi miło, jeśli wspomożesz bloga klikając w reklamę ;)
    Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie stawiam na wycieczkę rowerową :D
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajne porady ☺
    Ja jednak nie narzekam na brak zajęć czy nudę ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post, uwielbiam takie wiosenne przebudzenia <3
    Dodaję bloga do obserwowanych.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Do fryzjera chyba będę musiała się niedługo wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne masz plany na wiosnę! Też uwielbiam rower i góry (tylko teraz daleko mieszkam niestety - i tęsknię!). Fryzjera odwiedzę w przyszłym tygodniu, a już jutro farbowanko i nowy kolor. :-) Kiełki u nas w zasadzie przez cały rok, ale wiosną i latem najszybciej rosną.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wybrać się na rowerową wycieczkę ! Jestem jak najbardziej za! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fryzjer i nowości są na mojej liście! :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  21. Ooo wycieczki rowerowe to idealny pomysł na spędzanie czasu wiosną :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja właśnie przymierzam się do zasadzenia kiełków :) Uwielbiam je!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Najbardziej chyba wpadł mi w oko fryzjer, nie pamiętam ile lat temu ostatnio byłam w salonie. A na wiosnę należą nam się zmiany!
    Buziaki x
    https://coachingowe-prdlnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Kreatywne rzeczy, zauważyłam, że teraz każdy ścina włosy. Sama zastanawiam się nad podcięciem moich do ramion.
    pozdrawiam, MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne pomysły! Ja na wiosnę też mam kilka planów i teraz muszę je tylko zrealizować :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajnie ciepło się zrobiło wiosna jest super. Interesujące propozycje przedstawiłaś we wiosnę można robić wiele fajnych rzeczy a najlepiej spędza się czas na powietrzu pozdrawiam Aga.

    OdpowiedzUsuń
  27. Lody o smaku słonego karmelu są przepyszne!

    Veronica Horan

    OdpowiedzUsuń
  28. Zaciekawiłaś mnie tym wolontariatem w Tatrach :)

    https://toskaonline.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny post! Lubię takie propozycje. Bardzo zainteresował mnie ten wolontariat. Szkoda, że wcześniej o tym nie słyszałam. Mimo wszystko poczytam o nim.

    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz